“Een bot met sterke persoonlijksheidkenmerken scoort beter dan slechte menselijke communicatie”

“Een bot met sterke persoonlijksheidkenmerken scoort beter dan slechte menselijke communicatie”

Tom De Ruyck helpt bedrijven al meer dan tien jaar om de consument beter te begrijpen. Als managing partner bij InSites Consulting doet hij raadgevend werk voor grote, wereldwijde merken en heeft wereldwijd al meer dan 300 keynotes gegeven op conferenties rond marketing, onderzoek en technologie. Innovatie gaat steeds sneller, en al zeker in marketingland, daarom is het belangrijk dat bedrijven gewapend zijn met de laatste inzichten. Iets waar Tom is in gespecialiseerd. Vooral rond artificiële intelligentie heerst momenteel veel verwarring. Toch is het iets waar marketeers absoluut op moeten inzetten, en wel nu. Hier hoe je als marketeer nu al de eerste stapjes kan zetten om AI onder de knie te krijgen:

Meer weten over wat je als marketeer moet weten over AI? Dat treft, want Tom De Ruyck doet op WebTomorrow uit de doeken waar je allemaal moet op letten en waarom AI zo belangrijk is voor jouw organisatie.

“We staan aan het begin van een grote verandering”

AI en automatisatie breken steeds meer door, maar hoe ver bevinden we ons precies in dat proces? Volgens Tom kunnen we spreken over twee verschillende kampen. “Op dit moment kunnen we de media in twee groepen splitsen: de euforische en de negatieve groep.” De euforische groep ziet in artificiële intelligentie (AI) als dé oplossing voor bijna alle problemen. Deze mensen zijn iets te optimistisch omdat ze denken dat de technologie verder staat dan het in de werkelijkheid het geval is. Aan de andere kant van het spectrum zien we de negatieve groep: mensen die heel negatief zijn en die geloven dat de artificiële intelligentie alle jobs zal wegnemen. Ook zijn ze ervan overtuigd dat het een te grote invloed zal hebben op wie we zijn en wat we doen als mens.”

“Een ding is zeker. We staan aan het begin van een grote verandering, die erg snel zal plaatsvinden”

Tom wijst op het feit dat AI zich nog in zijn kinderschoenen bevindt, maar dat de verandering snel kan plaatsvinden. “We zitten nog maar in het beginpunt van de cyclus. Er zijn weinig bedrijven die nu over échte AI-technologie beschikken,” vertelt Tom. “Maar een ding is zeker. We staan aan het begin van een grote verandering, die wel snel zal plaatsvinden. AI is namelijk een exponentiële technologie: de adoptie verloopt snel, verbeteringen worden snel voorgesteld en de prijs gaat drastisch omlaag. En dit allemaal op heel korte termijn.”

4 Dingen die marketeers moeten doen:

Volgens Tom moeten marketeers 4 dingen doen om succesvol te zijn met AI op lange termijn:

lees hier meer op  BLOOVI

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s