Vanhaezebrouck: “Preud’homme moet bondscoach worden”

Eerst een jaartje duobaan (Club en Rode Duivels) en het jaar naar de aanloop van WK 2018 full bondscoach voor Michel! De oplossing? Ik denk dat dat moet kunnen.

Terwijl de meest uitlopende cv’s binnenstromen bij de voetbalbond is het nog altijd gissen naar wie de opvolger wordt van Marc Wilmots. Volgens kenners zijn Hein Vanhaezebrouck en Michel Preud’homme de meest geschikte kandidaten, maar allebei lijken ze onhaalbaar.

Toch is ook Hein Vanhaezebrouck duidelijk over wie de nieuwe bondscoach moet worden. “Het zou een logische stap zijn als het Michel Preud’homme wordt. Ik vind dat de nationale ploeg geleid moet worden door een Belg en Michel is de meest ervaren onder de Belgische trainers”, zegt Vanhaezebrouck.

“Het is niet mijn bedoeling om met mijn mening Michel weg te lokken uit Brugge. Volgens mij is hij gewoon de beste kandidaat. Niet in een dubbele baan. Dat lijkt me niet gezond.”

“Je kunt simpelweg niet voorbij Preud’homme. Als je hem nu die mogelijkheid niet gunt, bestaat de kans dat hij nooit meer bondscoach wordt. Die fout hebben we al eens gemaakt met Eric Gerets.”

“De bond moet duidelijk laten voelen dat ze Preud’homme willen, al begrijp ik dat de positie van Bart Verhaeghe – voorzitter van Club Brugge én ondervoorzitter van de KBVB – de dingen er niet makkelijker op maakt.”

Geef een reactie

