Netflix gokt niet op Virtual Reality

AdobeStock_79478076

Netflix-oprichter Reed Hastings ziet momenteel geen heil in Virtual Reality voor het videoplatform en zal de komende jaren hier geen geld voor vrijmaken. In een interview met VentureBeat zegt Hastings dat VR een grote omslag in de gameindustrie zal betekenen, maar dat de beleving te intens is voor een bioscoopfilm of tv-serie: “Na twintig minuten in een virtuele omgeving ben je gesloopt. Wij richten ons op een relaxte kijkervaring.” Daarnaast hebben er nog te weinig consumenten VR-hardware in huis om de benodigde investering te rechtvaardigen: “Neflix heeft 80 miljoen gebruikers in 190 landen die op 1000 verschillende apparaten, van smartphones tot tv-applicaties de content bekijken. Het aantal gebruikers met een VR-apparaat in huis is bij die getallen slechts een vlekje.”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s