Hoe ontwikkelt de advertentiemarkt zich in 2016?

Forum-Advertentiemarkt2016

De dynamiek in de media is ongekend. Verandering is dan ook de enige constante. Het begint een mooie traditie te worden: Aan de vooravond van het nieuwe jaar vragen wij bepalende spelers in de markt naar hun visie op de advertentiemarkt van komend jaar.

Digitaal en mobiel denderen verder – volgen de adverteerders wel? Is cross media nog steeds het toverwoord? En wat doen adverteerders, bureaus en exploitanten met radio, televisie, dagbladen, magazines en outdoor?

En daarom willen wij ook dit jaar weer graag weten:

Hoe ontwikkelt de advertentiemarkt zich in 2016?

 

Guy Grimmelt | Exterion Media: “De advertentiemarkt 2016. Vorig jaar waren mijn hoofdthema’s; power to the brands, Lef, media verkoop concentratie en 1 currency. Die trends vind ik eigenlijk wel redelijk uitgekomen en overall verwacht ik dat deze trends zich in 2016 verder zullen doorzetten.

Maar daarnaast zijn er altijd nieuwe zaken. Zo zal er meer druk komen op de visibility van media en media bereiksonderzoek… lees verder

 

René Zeedijk | MediaScience: “In 2016 gaat de consument steeds meer centraal staan in (online) marketing. Marketing maakt een switch van push naar pull, waarbij de consument bepaald. Met de komst van de digitale ja/nee sticker heeft de consument steeds meer de vrijheid om advertenties te ontwijken. Relevantie en gebruiksvriendelijkheid worden hierdoor steeds belangrijker.

Schreeuwerige advertenties gaan steeds meer verdwijnen en maken plaats voor geïntegreerde advertenties waaronder native… lees verder

Joris van der Pol | OMS: “OMS verwacht een fantastisch mediajaar in 2016! Het consumentenvertrouwen neemt toe, bedrijfsinvesteringen lopen weer op en er wordt meer media geconsumeerd dan ooit te voren. Een ideale combinatie voor een positieve outlook op de advertentiebestedingen!

Die toename in mediaconsumptie geldt zeker ook voor audioconsumptie in het algemeen en radiobeluistering in het bijzonder… lees verder

Madelon Hoekstra | NRC Media: “Hoewel de klassieke print advertentiebestedingen teruglopen, stijgt het aantal abonnees op alle titels van NRC. De verkoop van betaalde abonnementen is gestegen naar ruim 255.000. Dat is 4000 meer dan een jaar geleden. En daar zitten geen (gratis) proefabonnementen in, want die bieden we niet meer aan.

Dit zijn betrokken lezers. Steeds meer mensen kiezen voor een abonnement waarbij ze doordeweeks de krant digitaal lezen en in het weekend de gedrukte versie… lees verder

Christian van Santen | Van Santen Netwerk: “Al een paar jaar jaar is alles aan het schuiven: mediagebruik door consumenten van desktop/laptop naar mobiel, bestedingen van offline naar online, de customer journey van overzichtelijk rechtdoor naar iets wat sterk doet denken aan een labyrintisch wandelpad.

Daar zijn de adblockers nog eens leuk bijgekomen: de enorme populariteit daarvan laat zien dat advertising heel veel mensen al heel lang de strot uitkwam. Ze zien nu kans terug te slaan en dat doen ze gretig… lees verder

Arjan Leest | Giesbers Communicatie Groep: “2016 wordt het jaar van aanpassen en doorpakken (voor wie dat nog niet gedaan had)! Want ook in 2016 blijft het aantal kanalen toenemen en veranderen.

Vooral gedreven door techniek. Het consumentengedrag verandert sneller dan de adverteerder kan bijbenen. Dus ook in 2016 blijven adverteerders achter de feiten aanhollen. Maar dat is niet erg. Dat is juist mooi! Het biedt ons extra kansen om de consument te laten zien dat we ze écht begrijpen… lees verder

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s