Beachkoning Ward Coucke gaat niet voor negende titel

Ward Coucke

Ward Coucke

‘Dat kondigde ik al vorig jaar aan’, zegt Ward. ‘Ik haak om diverse redenen af. Nadat ik vele jaren als profspeler het volley in zaal combineerde met beachvolleybal, heb ik behoefte aan een sabbatzomer. Ik kap dus niet met het volleybal. Ik blijf als amateur actief bij liga A-team Waremme.’

‘Het beachvolleybal laat ik wel aan mij voorbijgaan. In verhouding met de vereiste trainingsarbeid zijn er al enkele jaren te weinig BK-manches. Soms was er in het BK een onderbreking van zes weken. Het seizoen duurt amper drie maanden. De hiaten in die korte periode zijn niet leuk.’

De forse daling van het prijzengeld zit hem ook dwars. ‘We komen nog nauwelijks uit de kosten en spelen nagenoeg uitsluitend voor de eer. Bovendien is de aandacht van de media fel verminderd. De organisatoren doen te weinig moeite om de beste locaties te vinden. Deze zomer zijn er acht manches in het binnenland en wordt enkel de finale aan zee (Knokke) gespeeld. Soms wordt in een uithoek gespeeld en komt er geen kat kijken. Tv-zender Sporza is ook niet geïnteresseerd als het prijzengeld slechts 600 euro bedraagt.’

‘Ten slotte wil ik vanaf september aan de slag in de financieel-economische wereld. Ik wil dan ook tijd besteden aan mijn sollicitaties.’

 

Geef een reactie

