Schitterend in KRC Genk; ‘applaus door de journalisten!’ Journalisten weet niet wat hen overkomt!

Boskamp: "Applaus voor ontslagen Been is belachelijk"

Een waardig afscheid en een terecht applaus voor de manier waarop Mario Been omging met de pers!  Als het niet negatief is weten de heren journalisten blijkbaar niet hoe daar mee om te gaan! Toegegeven ongebruikelijk maar wel knap om dit te doen!  Journalisten wees nu eens blij dat je ook waardig kan afscheid nemen en dat dit niet hoeft te gebeuren met geschreeuw en trieste beelden!  Dit was knap, fijn om mee te maken, punt!
Het applaus dat Dirk Degraen gisterenmiddag vroeg voor de ontslagen Mario Been kan geen genade vinden in de ogen van Johan Boskamp en Peter Vandenbempt. “Wat was dat voor iets?”, vraagt Boskamp zich af in Extra Time.

“Ik was naar het Journaal aan het kijken toen bij het ontslag van Mario applaus gevraagd werd. Ik dacht dat ik naar het verkeerde programma zat te kijken, Comedy Capers ofzo”, zegt Boskamp.

Het was gewoon belachelijk. Ik ben snel naar het toilet gelopen om even te gaan “spoegen”. Wat een komedie. Wat was dat voor iets, zeg

JOHAN BOSKAMP

“Het was gewoon belachelijk. Ik ben snel naar het toilet gelopen om even te gaan “spoegen”. Wat een komedie. Wat was dat voor iets, zeg?”

“Het applaus werd gevraagd voor de manier waarop de pers met Mario Been in die periode heeft kunnen samenwerken”, duidt Vandenbempt het voorval.

“Heb jij dan ook geklapt?”, vraagt Boskamp aan Vandenbempt, die aanwezig was op de bewuste persconferentie.

Vandenbempt, cynisch: “Luid. Ik heb zelfs “joehoe” geroepen. Neen, ernstig: ik heb groot respect voor wat Mario Been gedaan heeft en de manier waarop we hebben kunnen samenwerken.”

“Maar ik zou graag hebben dat managers in de toekomst niet meer vragen aan journalisten om te applaudisseren, want dat vind ik totaal ongepast. Je staat daar en de zaal begint te applaudisseren. Dan denk je toch niet dat op de eerste rij, waar ik stond, iemand niet applaudisseert?”

Geef een reactie

