Q-music start met automatische verhandeling van reclamezendtijd op de digitale stations

Q-music is één van de deelnemende radiostations aan het automated trading platform The Media Exchange. Op dit digitale handelsplatform, vergelijkbaar met de beurs, wordt advertentieruimte op online radio verkocht. Op het platform wordt digitale radio ‘real time’ en in absolute aantallen gemeten.

Verkoop directeur van Q-music Rob Beijersbergen: ‘Met onze recent gelanceerde online zenders Q-music non-stop en Het Foute Uur Non-stop kunnen adverteerders via automated trading hun doelgroepen op een efficiënte wijze bereiken. Het bereik van deze zenders is groot. Q-music non-stop is de 10e grootste zender op Nederland.fm. Via The Media Exchange kunnen adverteerders zien wie naar hen luistert en hun doelgroep meteen op maat bedienen.’

Automated trading
Het automatisch verhandelen van advertentieruimte is een snel groeiend specialisme binnen de online advertentiemarkt. Automated trading is een geautomatiseerd proces waarbij publishers hun voorraad aanbieden en adverteerders hun voorraad kopen via geautomatiseerde, geïntegreerde systemen. Het is een andere manier van het verkopen en inkopen van advertentieruimte. In tegenstelling tot de meer handmatige verkoop via het sales team, gaat het via automated trading zoveel mogelijk geautomatiseerd. Het doel is om de operationele efficiënte te verhogen en waste te minimaliseren.

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s