LinkedIn-emails werken: aantal betalende gebruikers stijgt met 61%

De emails van LinkedIn, die je vragen je gratis account te upgraden naar een betalende dienst, lijken erg efficiënt. Het bedrijf maakte zopas zijn kwartaalresultaten bekend en mocht een stijging van het aantal betalende abonnementen aankondigen van 61% voor een totaal van 79,8 miljoen dollar. Het gros van de inkomsten komt uit de talent solutions divisie, die zich specialiseert in producten voor rekruteurs.  De inkomsten daar stegen met 62% tot 224,7 miljoen dollar.

Het sociale netwerk moest wel een verlies van 3,4 miljoen dollar incasseren, vergeleken met een winst van 2,3 miljoen dollar een jaar geleden, maar dat verlies mag volledig worden toegeschreven aan de kosten die gepaard gaan met de technologische investeringen in zijn platform.

LinkedIn heeft nu 259 miljoen gebruikers, een stijging van 38% vergeleken met een jaar eerder. De kloof met Twitter (218 miljoen gebruikers) groeit. Google+, met 540 miljoen gebruikers, en Facebook, met 1,2 miljard gebruikers, blijven voorlopig nog buiten bereik.

Op de beurs werden de resultaten beloond met een klim van 1,7%. Het aandeel LinkedIn noteert ondertussen 114% hoger dan bij het begin van het jaar. Dat is opmerkelijk omdat kenners zich afvragen of de sociale netwerksite de groei van de afgelopen jaren kan vasthouden en ook geld kan verdienen door gebruikers op mobiele apparaten.

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s