Belgische B2B-verkopers presteren onder het gemiddelde

Hoe vaak is niet te horen dat ondernemingen de klant centraal zetten? In werkelijkheid valt dat tegen. De prestaties van de business-to-businessbedrijven in ons land liggen ver onder die van de wereldtop, blijkt uit nieuwe cijfers.

 

Slechts 18 procent van de Belgische business-to-businessbedrijven zegt dat zijn verkoop en zijn marketing in het verlengde liggen van de wensen van zijn klanten. 34 procent verklaart dat zijn departementen samenwerken om deals binnen te halen. Niet minder dan 66 procent doet dat niet. De cijfers van het recentste onderzoek van de marketing- en salesnetwerkorganisatie Minds&More en het Miller Heiman Research Institute spreken voor zich. De wereldwijde top van de verkooporganisaties scoort fabuleus hoger dan België. Wat kun je eraan doen?
1 Doe meer inspanningen om de behoeften van klanten in kaart te brengen en ze grondig te begrijpen. Zo verklein je het verschil tussen het verkoopproces en de manier waarop klanten kopen.
2 Stroomlijn de vele activiteiten in het proces vanaf prospectie naar de klant om het verkoopproces doeltreffender te maken.
3 Werk samen met de klant naar een gemeenschappelijk doel. Meet en weet wat je succesvol maakt.
Bron: het volledige artikel over het onderzoek naar b2b-verkoop in Trends van 3 oktober 2013.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s