Drie tips voor een succesvol bedrijf

In opdracht van VBO onderzocht Deloitte de succesfactoren van bedrijven. Je vindt het hele onderzoek hier

Het onderzoek bevat een analyse van de prestaties van 5.050 ondernemingen, een online enquête bij 350 CEO’s en diepte-interviews met experts. Het neemt de veranderde economische situatie als uitgangspunt en besluit dat het succes van ondernemingen helemaal geen toeval is.

Drie krachtlijnen zijn volgens het onderzoek belangrijk:

  • Strategieën gericht op het verhogen van waarde bieden meer potentieel voor langetermijnsucces dan strategieën die mikken op prijsverlagingen. Niet-prijsgebonden differentiatie is systematisch een must voor hoge winstgevendheid op lange termijn.
  • Strategieën gericht op het verhogen van inkomsten hebben meer potentieel om tot langetermijnsucces te leiden dan strategieën om kosten te drukken
  • Hoogpresterende bedrijven maken meer winst door hun marktintroductiesnelheid te versterken, snel te experimenteren en hun businessmodellen bij te sturen in plaats van lange lineaire businessplannen te ontwikkelen die in de snel evoluerende economie van vandaag vlug achterhaald zijn.

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s