Topzomer aan kust en toch klachten!

Ik begin stilaan te geloven dat dit iets typisch is voor de kustmensen, die van’t zeetje: ALTIJD zagen en klagen. Ofwel is er iets te doen en dan klagen ze daarover, ofwel is er niets te doen dan gaat het daarover. Ofwel te warm ofwel te oud, ofwel te nat ofwel te droog, …

Kustmensen begin eens anders te reageren/communiceren want de “aangespoelden” en andere niet zee-achtigen beginnen dit geklaag stilaan beu te worden!

Ondanks het schitterend weer en de massa’s toeristen deze zomer, regent het klachten van kusthandelaars. Want al die toeristen geven aan de kust beduidend minder uit, zo blijkt uit een enquête van ondernemersorganisatie Unizo.

© Belga

De mooie zomer na het tegenvallende voorjaar deed bij de kusthandelaars het beste verhopen voor een indrukwekkend inhaalmanoeuvre. Dat kwam er wel wat de aantallen toeristen betreft. Maar wat die uitgeven op en rond de dijk, blijkt heel wat minder te zijn.

Eén ijsje en delen

Zo klagen restauranthouders dat veel toeristen eerder een broodje gaan kopen dan dat ze op restaurant tafelen. Anderen merken dan weer dat ouders één ijsje kopen dat de kinderen dan moeten delen.

Ook zijn de verblijven aan de kust korter geworden. In plaats van de twee weken of zelfs de volledige maand van vroeger is een verblijf aan zee van drie tot vier dagen nu schering en inslag. Unizo wijst op de invloed van de crisis

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s