Kristof Hoho keert terug naar NolikoMaaseik

Kristof Hoho keert terug naar zijn heimat. De 32-jarige receptie-hoek-speler heeft een contract voor twee seizoenen ondertekend bij vicekampioen Maaseik. “Ik heb geen seconde getwijfeld”, vertelt Hoho aan Sporza.

Kristof Hoho kreeg zijn jeugdopleiding bij Maaseik en kwam in de seizoenen 2000-2001 en 2003-2004 ook uit voor het A-team. Later speelde hij nog voor Roeselare, Beauvais, Al-Ain, Budvanska en Padua. In 2009 keerde Hoho terug naar Roeselare en sinds december 2011 was hij aan de slag bij Menen.

© CEV

Maaseik beleefde een moeilijk seizoen en haalde de bezem door de kern. Het trok een nieuwe trainer aan en ook een handvol nieuwe spelers. Onder meer oude bekende Matias Raymaekers is “nieuw”.

Hoho is de laatste aanwinst in de rij. De ervaren Belg moet mee de kar trekken bij het nieuwe Maaseik. De vicekampioen wil Roeselare, dat de dubbel pakte, opnieuw van de troon stoten. “Maaseik wil weer prijzen pakken. Ik zeg niet dat ze dat ook zullen doen met mij erbij, maar ik wil er wel alles aan doen. Iedereen bij Maaseik is heel gretig”, vertelt Hoho aan Sporza.

“Ik had Maaseik enkele maanden geleden zelf gepolst over een transfer, maar dat bleek toen niet mogelijk. Maar vorige week belde Maaseik me zelf op en hebben we gepraat. De voorzitter van Menen begreep dat ik graag wilde terugkeren naar Maaseik en daar ben ik hem heel dankbaar voor.”

“Als Maaseik je wil, denk je daar geen seconde over na. Maaseik is al jaren een topclub. We zijn om de tafel gaan zitten en hadden snel een akkoord. Ik heb een contract getekend voor twee seizoenen. Dat betekent ook dat de club nog in mij gelooft. Het zou mooi zijn als ik mijn carrière hier kan afsluiten. Dan is de cirkel rond.”

 

Geef een reactie

