Ghelamco Arena in stijl geopend: ploeg maakt indruk, stadion ontploft meteen (video)

Ghelamco Arena in stijl geopend: ploeg maakt indruk, stadion ontploft meteen (video)

AA Gent heeft de nagelnieuwe Ghelamco Arena geopend zoals het hoort… De Buffalo’s pakten Bundesliga-subtopper Stuttgart in en 2 Many DJ’s maakte het spektakel compleet. De fans genoten, aanvoerder El Ghanassy (inderdaad) zag dat het goed was.Vuurwerk, hostesses op rolschaatsen, toespraken van voorzitter en burgemeester, … nog voor de aftrap van de galamatch tegen VfB Stuttgart zat de sfeer er al goed in, in de gloednieuwe Ghelamco Arena. En die sfeer werd alleen maar beter met de prestaties die de jonge Gentse ploeg op de mat toverden. Stuttgart werd vlot opzij gezet na doelpunten van Zukanovic (21e minuut) en Neto (38e minuut).

Toch was de meest opvallende actie van de dag er eentje van coach Victor Fernandez. De Spanjaard schoof de Gentse aanvoerdersband rond de arm van Yassine El Ghanassy, de man die in het ‘oude’ Ottenstadion bij zijn vorige passage nog werd uitgespuwd door de fans.

“Ik weet niet of die band tijdelijk is”, aldus El Ghanassy in Het Laatste Nieuws. “Maar dit is wel een serieuze blijk van respect. Ik voel dat men mij klaar acht om verantwoordelijkheid te nemen. Dat doet me plezier. Het is ook een prettige vaststelling dat de fans niet rancuneus zijn. Ik denk dat het voor beide partijen een goede zaak is geweest dat we elkaar een jaar lang hebben losgelaten. Die scheiding was noodzakelijk, maar nu ben ik terug en wil ik blijven.”

Hieronder vindt u nog beelden van de flitsende openingsceremonie van 2 Many DJ’s.

Geef een reactie

