“Ik ben nog nooit in mijn leven zo bang geweest”

Verlost van alle mogelijke zorgen reden Ollie McAnnich en zijn verloofde Clair langs een bosrijke streek in de Britse plaats Somerset. Van de relaxte sfeer bleef evenwel niets meer over toen ze plots werden klemgereden door een minibusje met daarin 16 gemaskerde mannen. De officiële start van Ollie’s vrijgezellenfeest, maar dat wist de man zelf uiteraard niet.

De gemaskerde “vrienden” liepen vliegensvlug naar de auto van het koppel, waarop ze Ollie vastgrepen en hem meenamen naar hun eigen voertuig. Daar werd hij in een oranje plunje van de Guantanamogevangenis gestoken en vastgebonden aan zijn handen. Vervolgens werd hij in de koffer gelegd. Daar zou hij ruim twee uur verblijven, tot zijn vrienden waren gearriveerd op de eindbestemming.

“Die uren was ik ongelooflijk bang”, komt de onfortuinlijke Ollie terug op het incident. “Nog nooit had ik zoveel angst als toen.” Pas toen de wagen ruim 100 km verder stopte, maakten de aanvallers duidelijk wat er aan de hand was.

Facebook

Het angstaanjagende aspect was dan wel verdwenen, voor de vrienden van Ollie was de grap nog niet voorbij. Ze lieten hem in de typische klederdracht van het filmpersonage “Borat” naar zijn eigen vrijgezellenfeest fietsen.

Naar eigen zeggen laat de actie van zijn vrienden ook op medisch vlak sporen na. “Ik heb sinds het voorval gordelroos (vergelijkbaar met waterpokken, red) op mijn huid”, zegt de Brit. “Van de dokter kreeg ik te horen om een maand lang geen contact te hebben met mijn vrouw, om haar niet te besmetten.”

De vrouw, die mee in het complot zat, hoefde niet te vrezen dat het huwelijk zou worden uitgesteld. Intussen zijn ze officieel man en vrouw en zijn het de zestien vrienden die veel te vrezen hebben. “Ik bereid mij voor op wraak”, besluit Ollie.

 

Geef een reactie

