Noliko Maaseik-coach begrijpt ontslag niet

maaseik coach begrijpt ontslag niet

Lees ook: Maaseik zet coach Van Kerckhove op straat

“Vorige maand lag mijn nieuwe overeenkomst voor één jaar, met optie voor nog één jaar klaar, maar omdat ik nog een kleine aanpassing vroeg, werd de ondertekening uitgesteld”, vertelt Van Kerckhove.

“Tot zondag was ik nog actief bezig met de club. Zo hield ik mij nog in zaal bezig met de spelers die vrij waren. Ik heb vijf jaar samengewerkt met Maaseik en men heeft mijn werk altijd goed bevonden. Waarom dan dit?”

“Gebrek aan drive en enthousiasme”

Voor voorzitter Mathi Raedschelders (foto boven) is de reden duidelijk: “Technisch was Brecht erg sterk, maar het ontbrak hem aan de nodige drive en enthousiasme om de groep te leiden.

Ik besef wel dat wij verwend waren met Anders Kristiansson en Vital Heynen. Maar dat waren mannen die na een nederlaag de deur van de kleedkamer na de match dichthielden voor enkele uren, en die de volgende ochtend gedreven aan de training begonnen. Dat misten wij bij Brecht. En om te voorkomen dat wij in het midden van het seizoen zouden moeten ingrijpen, hebben wij het nu gedaan.”

 

Geef een reactie

