Christoff is kwaad: ‘Lang genoeg gezwegen’

Wel Christoff, ik ben geen fan van schlagers maar in deze heb je gelijk!

Christoff is kwaad. Kwaad op Radio 2-icoon Dirk Somers. In Dag Allemaal reageert de Vlaamse schlagerzangergeërgerd op de negatieve uitlatingen van de radiomaker over het Vlaamse lied. ‘Ik heb lang genoeg geknikt en gezwegen’, aldus de 36-jarige zanger.

‘Schlagers op Radio 2… Dan jagen we de helft van ons publiek weg.’ Die uitspraak deed Dirk Somers onlangs in Dag Allemaal en zet veel kwaad bloed bij de Vlaamse schlagerzangers. Ook Christoff, die zelf een programma presenteert op Radio 2, ergert zich. ‘Radio 2 kijk neer op schlagerartiesten, maar smeekt ons wel om op hun evenementen aanwezig te zijn, zodat hun zaal volloopt. Ik vind dat hypocriet.’

Het is duidelijk dat het hoog zit bij de immer vriendelijke ‘Zeven zonden’-zanger, want hij sprak minister van Media Ingrid Lieten zelf al aan over de woorden van Dirk Somers. ‘Ik ben het – verdorie – beu dat bepaalde radiomensen blijven neerkijken op schlagers. En de minister beaamde wat ik zei.’

Het volledige artikel lees je in Dag Allemaal.

 

Geef een reactie

