Jupiler reageert briljant op ontevreden klant

Biergigant Jupiler heeft op briljante wijze een ontevreden klant van antwoord gediend. De Nederlander Pablo Strörmann had deze week een virale hit met zijn klachtenbrief aan het adres van Jupiler, maar de brouwer slaagde erin van de online onvrede toch een geslaagde online reclamecampagne te maken door (met gevoel voor humor) de fout gemaakte fout toe te geven.

 Störmann vond het niet kunnen dat hij slechts één gratis pintje kreeg, terwijl Jupiler hem had voorgehouden dat hij een gratis avondje met vrienden op café zou winnen. Hij kroop daarop in zijn pen en schreef een brief naar Jupiler waarin hij onder meer schreef dat hij de voucher van Jupiler niet zou gebruiken. ‘Naar alle waarschijnlijkheid heeft u inmiddels opgemerkt dat ik de voucher zeer klein voor u heb opgerold en heb voorzien van een stukje plakband. Het leek mij zo voor u een stuk makkelijker om deze ongelofelijke flutprijs zorgvuldig in uw reet te steken,’ aldus Strörmann in de brief die de voorbije dagen flink gedeeld werd op Facebook.

Jupiler reageerde op onverwachte wijze: het kopiëerde de werkwijze van de Nederlander, en deelde online een antwoord op de brief. Daarin geeft het bedrijf toe fouten te hebben gegaan, en laat het ook weten de ‘opgerolde coupon door te geven’ aan de verantwoordelijke voor de fout. ‘Hij heeft het nodige gedaan… om de zaak recht te zetten’, aldus Jupiler.

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s