‘Essevee’ en Dury naar het Kiel? Misschien wel een realistische oplossing!

De vraag die ik me stel na het horen van de emotionele berichten is: zijn die supporters bereid om als Zulte-Waregem nadat het is het leeg gekocht door de grote clubs, bereid om financieel bij te leggen als ze volgend seizoen slecht zouden draaien? Indien ja voor hoeveel? En indien neen stop dan met clubliefde te roepen want als het slecht gaat zijn dat de eerste die roepen dat er iets moet gebeuren en er slecht beleid enz…

De mensen die er zondag stonden doen er eigenlijk niet toe, want hoeveel “succes supporters” waren dat? De supporters die er “echt” toe doen zijn diegene die allanger dan zondag in het project geloven, hun mening is echt van belang en met hun moet gepraat worden!

In ieder geval heeft Antwerpen het potentieel en is Zulte-Waregem in een regio met Kortrijk, Club, Cercle, AA Gent niet leefbaar/haalbaar als Topclub. Ik denk dat Dhr Cuypers dat goed heeft ingezien. Of de communicatie ed goed en correct verloopt, dat is een andere zaak maar of je dit ooit goed kunt aanbrengen dat denk ik niet! Blijft een moeilijk punt! Failliet gaan zoals Beerschot is  in ieder geval ook niet prettig!

'Essevee' en Dury naar het Kiel? 'Dit moet ik verwerken'
Net als wij, viel u gisteren wellicht achterover van verbazing toen de verhuisplannen van Zulte-Waregem naar het Kiel uitlekten. Ook succescoach Francky Dury wist niet wat hij hoorde.

Dury werd door De Cuyper van het nieuws op de hoogte gebracht tijdens de festiviteiten van zondag na het gelijkspel bij Anderlecht. “Vijf minuten voor ik vertrok, rond half twaalf, heeft Patrick me even apart genomen. Hij lichtte me in over de verhuisplannen naar Antwerpen. Ik was nog in nuchtere staat maar ik viel werkelijk bijna van mijn stoel!”, klinkt het in Het Nieuwsblad.

KAAKSLAG

“Het gesprek duurde amper vijf minuten. Wat Patrick me nog verteld heeft? Ik wil die titel ooit winnen, we waren er nu al zo dichtbij! Ik hem hem gezegd Patrick, weet je wel in welk verhaal je stapt? Denk daar toch nog maar eens goed over na”, aldus Dury. “Toen ik dinsdag hoorde dat het nieuws overal bevestigd werd, schrok ik nog een keer. Eerlijk waar, had ik dit op voorhand geweten, dan was ik echt niet op dat podium gaan staan springen om al die mensen te bedenken. Maar ik wist er helemaal niets van. Ik ben nooit betrokken geweest bij de gesprekken rond een verhuis.”

Dury stelt zich dan ook luidop vragen bij het hele project. “Of dit een kaakslag is? Het zal wel zijn, het zal wel zijn… Voor de supporters vooral, hè. Gaan die mee naar Antwerpen komen, ik weet dat niet. Van Waregem naar Antwerpen, dat is verdorie heel ver”, aldus Dury die nog niet weet of hijzelf aanblijft.

ABRAMOVICH

“Ik heb enorm veel binding met deze club, die mij heeft groot gemaakt. Emotioneel is het moeilijk om mee te betrokken zijn in dit nieuwe verhaal. Ik moet dit echt even verwerken als coach. Ik heb hier nog een contract voor vier jaar, dat ik trouwens bij Patrick getekend heb, maar ik wil weten in welk project ik stap. Als Roman Abramovich bij Chelsea zegt dat hij met Arsenal gaat fusioneren om zo als Londense topclub Barcelona te kunnen kloppen, dan gaat de coach mee, maar ik heb toch heel veel denkwerk nodig hoor. Over enkele dagen, als ik alles op een rijtje heb gezet, hoop ik een beter zicht te hebben.

 

Geef een reactie

