Titelkandidaten over dé apotheose: van ‘Hitchcockscenario’ tot ‘voor 99% kampioen’

Straks gaan we het weten! Ik denk dat heel België behalve in de buurt van Anderlecht stiekem hoopt op die hemel voor Zulte! Of dat goed is voor het Belgisch voetbal in de Champions League dat is een ander verhaal, eerlijk gezegd absoluut niet!  Maar voor de ambiance  zou het wel top zijn mocht Zulte Waregem het halen vanmiddag!  Anderzijds op basis van het ganse seizoen zou het voor Anderlecht een complete ramp zijn als ze het in eigen huis niet kunnen afmaken!  Maar dat is sport en dat is voetbal!  Spannend is het nu in ieder geval al wel!  Anderlecht heeft vanmiddag alles te winnen of te verliezen! Zulte Waregem kan alleen maar winnen!

Titelkandidaten over dé apotheose: van 'Hitchcockscenario' tot 'voor 99% kampioen'

Dieu en Van den Brom moesten de beker nog even laten staan…
Play Off I krijgt de ontknoping die velen hoopten, maar weinigen voor mogelijk hielden: een rechtstreeks duel om de titel. Bij sommigen begint de titelkoorts al meteen te stijgen, anderen wanen zich al kampioen.

Dieumerci Mbokani behoort duidelijk tot de tweede categorie. De Congolese spits liet in Het Laatste Nieuws een straffe quote optekenen. “Ik had verwacht dat we nu al kampioen zouden worden, maar de zege van Zulte Waregem was voor mij toch wat onverwacht. En toch… als je me nu vraagt wie kampioen wordt, dan zou ik zeggen dat wij voor 99% zeker kampioen zijn.”

Een duidelijke mening die in een ietwat mildere vorm bijgetreden werd door Milan Jovanovic. “Na de zege tegen Lokeren wordt Anderlecht kampioen. Ik moét daarin geloven. We moeten onze reputatie als meest gelauwerde club van België eer aan doen, want als we verliezen dan missen we de Champions League. Dat zou een ramp zijn.”

MOOIER KAN NIET

Olivier Deschacht was er als de kippen bij om de woorden van de twee Anderlechtspitsen te nuanceren. “Laten we vooral nederig zijn. We verloren al twee maal van Zulte Waregem. Kampioen kunnen spelen op deze manier is natuurlijk wel enorm stressvol, maar ook het mooist.”

“We hebben weer een belangrijke horde genomen op weg naar de grote apotheose”, liet coach John van den Brom dan weer optekenen. “Nu moeten we het zondag afmaken, en liefst in stijl. Dit is een hitchcockscenario, maar het voetbal is de grote winnaar met zo’n finale. Eén punt kan genoeg zijn, dus daar teken ik op voorhand voor. Maar thuis gaan we altijd om te winnen.”

DUEL TUSSEN BESTE TWEE

Collega-coach Francky Dury kon zich wel vinden in de apotheose-theorie van Van den Brom. “Een mooiere apotheose bestaat er niet. De competitie wordt beslist in een rechtstreeks duel tussen de twee teams die er de voorbije maanden bovenuit staken. Zondag kunnen we de hemel in geraken.”

Matchwinnaar en kersvers Rode Duivel Thorgan Hazard wilde ook nog wel een woordje kwijt. “Als we straks kampioen worden, dan is dat specialer als mijn eerste selectie voor de Rode Duivels. Ik ben niet nerveus voor zondag. We tonen al het hele seizoen dat we een solide ploeg zijn en we moeten dat op Anderlecht gewoon weer doen.”

Broertje Eden deed alvast een mooie belofte op Twitter. “Als Zulte Waregem kampioen wordt, dan scheer ik me kaal.”

Geef een reactie

