Mediagroep Concentra boekt verlies van 1,1 miljoen euro

De vraag is wat gaat/moet er gebeuren als de besparingen op zijn maximum zitten? Besparingen ok, maar wat als je niet meer kan besparen, gaat INNOVATIE dan een rol spelen? Met welke innovaties zijn de mediagroepen bezig momenteel?

Mediagroep Concentra, uitgever van onder meer Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg, heeft het voorbije jaar een nettoverlies geleden van 1,1 miljoen euro. Het jaar voordien werd nog een verlies van 7,9 miljoen euro geboekt. De omzet kende een daling met 4 procent tot 202,8 miljoen euro. De jaarresultaten vormen volgens Concentra een afspiegeling van het aanhoudend moeilijke economische klimaat in België en Nederland en een reorganisatie bij de Nederlandse divisie van de groep. Door de aanhoudende crisis werd Concentra ook het voorbije jaar geconfronteerd met terughoudende adverteerders en onzekere ondernemers. Er wordt wel opgemerkt dat interne besparingen de omzetdaling enigszins hebben kunnen afremmen. De mediagroep zegt dat het aanhoudend onzekere bedrijfsklimaat ook dit jaar tot een grote voorzichtigheid moet aanmanen.

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s