Moyes is officieel nieuwe manager Manchester United

 

Ook Manchester United heeft het nu bevestigd: David Moyes wordt de nieuwe trainer van de club. De Schot neemt het bij United over van zijn landgenoot Ferguson, die gisteren zijn afscheid bekend maakte.

De 50-jarige Moyes neemt na meer dan 10 jaar afscheid van Everton om de stap hogerop te wagen. Hij krijgt daarvoor het vertrouwen van Sir Alex Ferguson zelf, die Moyes bij het clubbestuur zou hebben aangeraden. Moyes tekent bij Man United op 1 juli een contract van 6 jaar.

‘Het is een grote eer om gevraagd te worden als trainer van een club als Manchester United’, zei Moyes. ‘Vooral dat Sir Alex mij zelf naar voren heeft geschoven is bijzonder bevredigend. Ik heb geweldig veel respect voor alles wat hij voor het Britse voetbal en Manchester United heeft betekend.’

‘Het wordt niet gemakkelijk om de beste manager aller tijden op te volgen, maar ik kon deze aanbieding onmogelijk weigeren en kijk er naar uit om volgend jaar zijn rol over te nemen. Ik had bij Everton een schitterende band met het bestuur en mijn spelers en blijf tot het einde van het seizoen mijn uiterste best doen. Ik moet de hele club Everton bedanken voor hun steun. Ze zullen me mijn leven lang bijblijven.’

Ferguson liet zich intussen ook al bijzonder positief uit in de pers over Moyes. ‘Ik bewonder zijn werk al lange tijd en benaderde hem in 1998 al: ik had hem toen graag als assistent willen aantrekken. Toen was hij nog een jonge coach, maar hij heeft voor zichzelf een prachtig carrièrebegin uitgebouwd bij Everton. Er bestaat geen twijfel over: Moyes beschikt over alle kwaliteiten die Man United nodig heeft in zijn trainer.’

Geef een reactie

