Corelio boekte 3,9 miljoen euro verlies in 2012

Met een eigen vermogen van 90 miljoen euro op een balanstotaal van 307 miljoen euro, blijft de solvabiliteit van de groep onverminderd sterk, luidt het.  Men zal in ieder geval een tandje moeten bijsteken en met innovatieve modellen moeten starten. Want media als je altijd blijft doen wat je altijd hebt gedaan, blijf je krijgen wat je altijd heb gekregen! Nietwaar?

Mediagroep Corelio, de uitgever van onder meer De Standaard en Het Nieuwsblad, heeft in 2012 een nettoverlies van 3,9 miljoen euro geboekt. De omzet bedroeg vorig jaar 370 miljoen euro. Dat is een daling van 4,6 procent tegenover 2011. 

De economische crisis en de moeilijke conjuncturele marktomstandigheden hadden een negatieve impact op de bestedingen en dat resulteerde in een wispelturige en dalende advertentiemarkt, zegt Corelio.

De wispelturige advertentiemarkt was volgens Corelio vooral merkbaar in het segment van de jobmarkt en de lokale advertentiemarkt voor huis-aan-huisbladen.

Met een eigen vermogen van 90 miljoen euro op een balanstotaal van 307 miljoen euro, blijft de solvabiliteit van de groep onverminderd sterk, luidt het.

Corelio participeert ook in De Vijver Media, de mediagroep van de SBS-zenders VIER en VIJF, productiehuis Woestijnvis en weekblad Humo. De Vijver Media boekte vorig jaar een nettowinst van 47.000 euro.

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s