Garrido: ‘Ik hou van matchen op leven en dood’

Ik ben het helemaal eens met Garrido. Bij Noliko Maaseik was de laatste wedstrijd in de playoffs tegen Menen ook zo’n wedstrijd. Heerlijk! De adrenaline stroomt dan als xperience verantwoordelijke door je bloed, de focus is 200%, je hoeft aan niets anders te denken als winnen!

Na de 2-1-zege tegen Anderlecht doet Club Brugge weer helemaal mee voor de prijzen. Zondag wacht in het eigen Jan Breydelstadion een duel met Sporting Lokeren. ‘Iedereen kent het belang van die match’, voert Club-trainer Garrido de druk op.

 ‘Na onze overwinningen tegen Racing Genk en Anderlecht staan we net iets comfortabeler in de rangschikking. Maar eigenlijk heb ik dat niet graag’, verraste de Spanjaard. ‘De vorige matchen waren op leven en dood. Daar hou ik van. Na een paar slechte resultaten kregen onze spelers een wake-upcall. Iedereen kent nu hopelijk het belang van het duel tegen Lokeren. De resterende matchen zijn allemaal sleutelwedstrijden. Ik wil dat ze voor elke bal vechten.’

’10 op 10 voor Almebäck’

Door de schorsingen van Donk en Hoefkens en de blessures van Stenman en Larsen is het niet ondenkbaar dat Michael Almebäck zondag voor het eerst sinds de competitiematch op bezoek bij Waasland-Beveren op 17 november in de basis zal starten. Opvallend, omdat de Zweed na de winterstop te horen kreeg dat hij mocht vertrekken bij blauw-zwart. ‘Almebäck heeft zich altijd op en top als prof gedragen’, looft Garrido. ‘Wat zijn trainingsarbeid betreft gaf ik hem altijd 10 op 10. Ik ben hem dan ook altijd blijven aanmoedigen. Zondag moest hij tegen Anderlecht in ondankbare omstandigheden invallen. Ik had hem gevraagd om de mandekking op Suarez te verzorgen. Ondanks alles heeft hij het prima gedaan’, besloot Garrido.

Geef een reactie

