‘Over 10 jaar geen beurzen meer’

'Over 10 jaar geen beurzen meer'

Als het aan Generatie X en Y ligt zijn beurzen dood. Hoe je evenementen op hun noden afstemt ontdek je in het trendrapport van Amsterdam RAI.

 

Als wij luisteren naar de toekomstige beursbezoekers, vertegenwoordigd door Generatie Y, dan spreken we over 10 jaar niet meer over ‘beurzen’. Dit blijkt uit onderzoek naar ‘de wensen en behoeften van de huidige en toekomstige generaties met betrekking tot het medium beurs’, uitgevoerd door Amsterdam RAI in samenwerking met TrendsActive en Ruigrok – NetPanel.

 

Gen Y: ‘I want to have experiences and not just get information!’

 

‘Saai, oubollig, corporate’ zijn de associaties van Generatie Y bij het woord ‘beurs’. Generatie Y wenst echter van beurzen het tegenovergestelde… Ze willen beleving van begin tot eind. En het begint al wanneer ze er voor kiezen naar de beurs te gaan! Ze willen co-creatie op de beurs, meedenken, meedoen… Ze willen verrijkt worden met kennis en skills. Generatie Y spreekt daarom liever van een ‘event’. En als je beide woorden googlet op afbeeldingen, dan zie je zelf waarom. Generatie Y wil een experience!

 

Gen Y: ‘All those standardized exhibition stands: boooooring!’

 

Hoe je jouw event kan tweeken naar de noden van Genaratie X en Y? Amsterdam RAI heeft interessante insights over de wensen en behoeften van Generatie X en Y, concepten en ideeën, voor je onder elkaar gezet.

 

Download trend report
Bron: Amsterdam RAI – 22-04-2013

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s