Heb je een dipje? 7 tips om er snel terug bovenop te raken

Iedereen heeft al eens een slechte dag. Blijf echter niet bij de pakken zitten en maak gebruik van deze zeven tips van Zen Habits om je rotdag op te fleuren.

  1. Maak een lijstje

Stress en depressie zijn dikwijls het gevolg van achterstallige verplichtingen en taken. Raak echter niet overweldigd en stel een lijstje op van de dringendste zaken. Dat kan een erg opluchtend effect hebbenomdat het de eerste stap is om de dingen terug onder controle te krijgen.

  1. Onderneem actie

Neem je lijstje en begin met het eerste punt op de agenda. Is het iets overweldigends? Splits het dan op in kleine taakjes en begin bij het begin. Het gevoel van vooruitgang te maken zal je vast beter doen voelen.

  1. Beweeg

Natuurlijk heb je er geen zin in, maar doe het toch. Je hoeft geen uren naar de fitness te gaan, een wandeling of korte jog doet ook al wonderen voor je stemming.

  1. Verzorg jezelf

In je onderbroek in de zetel liggen, maakt je enkel depressiever. Neem een douche, poets je tanden, scheer je, kam je haar en draag nette kleren. Dat doet je humeur helemaal omslaan.

  1. Ga naar buiten

Het is normaal dat je je slecht voelt wanneer je zelden het huis verlaat.

  1. Luister naar muziek

Speel je favoriete feel-good CD (of mp3) af en laat jezelf toe om op het ritme te bewegen.

  1. Praat met iemand

Als al het voorgaande faalt, is een gesprekje met je partner, vriend, familielid of collega misschien net wat je nodig hebt. Er zijn ook allerlei hotlines en online fora waar je je verhaal kan doen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s