5 tips voor belevingsmarketing

Belevingsmarketing (experience marketing) vertoont gelijkenissen met conventionele reclamecampagnes, maar ze vereist eerder een klant- dan een mediagerichte benadering.

 

 

 In plaats van eerst te bepalen welke media aan bod zullen komen in een campagne (tv, internet, smartphones, reclameborden enzovoort) moet eerst worden nagegaan hoe de beoogde reclame deel kan uitmaken van het leven van de consument. De volgende 5 stappen bieden een nuttig kader om deze ideeën te implementeren.

 

1. De doelstellingen eerst definiëren uit het standpunt van de consument, niet dat van de adverteerder.
2. Doelgericht adverteren om waarde te creëren voor de consument. Elk domein biedt bepaalde troeven.
3. Test, luister en pas de reclame aan om de beleving bij de klant te verbeteren.
4. Evalueer een uitbreidingsstrategie. Afhankelijk van het resultaat of van de veranderende doelstellingen van een campagne zullen marketingspecialisten de reclame willen weghalen uit een bepaald domein of uitbreiden naar bijkomende domeinen.
5. Zoek voortdurend naar manieren om de boodschap te vernieuwen. De houding en het gedrag van de consumenten veranderen steeds sneller.
Bron: het volledige artikel over belevingsmarketing in de nieuwe Trends.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s